اداره حقوقی،بازرسی و رسیدگی به شکایات
هدف :
انجام امور حقوقی و آگاهی واحدها از قوانین و مقررات بمنظور اجرای صحیح مقررات و حل و فصل مسائل حقوقی
وظایف کلی
- تهیه و جمع آوری و طبقهبندی و نگهداری کلیه قوانین، تصویبنامهها، طرح مقررات و آئین نامه ها و ضوابط و معیارهای قانونی و حقوقی مورد نیاز شرکت با همکاری واحدهای ذیربط
- تنظیم متن قراردادها و تعهدنامه ها و اظهار نظر درباره انعقاد قرارداد با موسسات و افراد بلحاظ رعایت جوانب حقوقی .
- طرح و تعقیب دعاوی شرکت در مراجع قضائی و انجام مدافعات لازم در جهت حفظ حقوق شرکت .
- انتخاب وکیل و کارشناس منتخب حقوقی برای حفظ حقوق شرکت و معرفی آنان به مراجع قضائی و سایر ادارات و موسسات دولتی و خصوصی .
- انجام امور ثبتی و حل و فصل امور حقوقی مربوط به انجام معاملات اموال غیرمنقول اعم از خرید و فروش و اجاره و استجاره و سایر معاملات مورد نیاز شرکت و طرحهای اجرائی و تنظیم اسناد مربوطه
- حفظ حقوق ارتقاقی ناشی از اجرای قوانین سابق در اراضی مسیر و حریم شبکهآبرسانی و مسیر و حریم شبکه های آبیاری و تأسیسات آبی .
- انجام امور حقوقی و اقدامات لازم بمنظور استملاک اراضی مورد نیاز طرحهای عمرانی شرکت .
- بررسی و تفسیر مواد قراردادها در مواقع بروز اختلافات
- اظهار نظر مشورتی و ارائه طریق قانونی مربوط به مسائل حقوقی و قضائی واحدهای تابعه شرکت و نظارت بر حل و فصل آنها .
- تنظیم و تدوین قوانین و تصویبنامه و آئین نامه های مورد نیاز شرکت بمنظور ارائه به مقامات ذیربط جهت بررسی و تصویب
- شرکت در جلسات مناقصه و مزایده و تطبیق، پیشنهادات واصله یا آگهی نشده
- رسیدگی به شکایات واصله
هدف
رسیدگی به درخواست کارکنان و ارباب رجوع و تلاش به منظور پاسخگوئی و رفع مسائل و مشکلات مطروحه
وظایف کلی
- دریافت شکایت ها و درخواست های کتبی و شفاهی ( مستقیم و غیر مستقیم ) از طریق مشترکان یارسانه های عمومی در رابطه با امور مربوط به شرکت
- ارسال شکایت های دریافتی به واحدهای ذیربط و اخذ گزارش از آنها
- پی گیری موارد مطروحه در شکایات و درخواست ها تا حصول نتیجه ی لازم
- اعلام نتایج حاصل از شکایات و درخواست ها به شاکیان و درخواست کنندگان و جلب رضایت آنان
- بررسی موارد مختلف شکایات و درخواست ها و ارزیابی میزان نارضایتی ها و نارسایی ها و ارایه ی گزارش های آماری و تحلیلی
- تلاش مستمر برای پاسخگویی و اقناع مشترکان و مراجعان به شرکت از طریق گفت و گو و راهنمایی مراجعان و پیشگیری از طرح شکواییه
- انجام بازرسی های لازم برای بررسی مسائل مربوط به شکایات و درخواست های مختلف
- همکاری با سایر واحدهای رسمی و قانونی بازرسی مراجعه کننده به شرکت
- رسیدگی به شکواییه های تسلیمی از سوی همکاران شرکت یا وزارت نیرو
- ارتباط مستمر با امور مشترکین و نظارت دایمی بر روند فعالیت آنان و بررسی مداوم مسایل مربوط به رضایت مشترکین
- نظارت اتفاقی بر کار امور مشترکین به منظور بررسی نارسایی های احتمالی در برخورد با مشترکین
- در پیش گرفتن شیوه های مناسب و مورد تایید مدیریت ( شرکت ) به منظور کنترل واحدهای پاسخگو به مسائل مردم
- آماده سازی موارد برجسته و مورد نیاز مشترکین از نظر اطلاع رسانی با مساعدت سایر واحدها ( مثل روابط عمومی و ... )
- کنترل وضعیت آراستگی ظاهری و نحوه برخورد عوامل پاسخگو به مشترکین و سایر مراجعان به امور مشترکین و واحد اطلاعات و ...