دفتر فنی و امور قرار دادها
هدف
ساماندهی فعالیت های امور قراردادها به لحاظ تشکیل کمیسیونها ، کنترل اسناد و صورت وضعیتها و تغییر شرایط پیمان
وظایف کلی
- بررسی اسناد مناقصه: تشکیل کمیسیون مناقصه، بررسی و کنترل اسناد و رفع اشکالات قبل از برگزاری مناقصه بمنظور تقلیل اختلافات و موانع در امر برگزاری مناقصه و جلوگیری از بروز مناقشات در طول اجرا.
- برگزاری مناقصه: تشکیل کمیته انتخاب مشاور و پیمانکار، تائید شرح و شرایط کار، دریافت لیست بلند و تهیه لیست کوتاه، انتخاب پیمانکار و مشاور، پیگیری عقد قرارداد و ابلاغ آن و انجام کلیه امور مربوط به قراردادها
- رسیدگی به مسائل قراردادی: بررسی هر گونه تغییر در شرایط اجرای مفاد پیمان با آنچه که در قرارداد پیش بینی شده، از جمله: طولانی شدن مدت قرارداد، افزایش مبلغ قرارداد، واگذاری کارهای جدید و یا حذف بخشی از موضوع پیمان، ادعاهای پیمانکاران و یا مشاوران و یا رفع مغایرت ها و ابهامات در مفاد قرارداد، استعلام و یا کسب مجوز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یا استان،پیگیری مراحل تشکیل هیئت های خاتمه و یا فسخ قرارداد
- هماهنگی در تحویل موقت و قطعی پروژه ها ، ابلاغ صورتجلسه تحویل موقت و قطعی
- کنترل و تائید صورتوضعیت قطعی( کارکرد و تعدیل) و پیگیری ابلاغ آن
- هرگونه نامه نگاری و مستند سازی قراردادها و ارائه آن به مراجع ذیصلاح
- هرگونه مکاتبه با مسئولین مرتیط در صورت لزوم